Visa skolledarutbildningar.se som: Mobil

Försäljning - Förhandlingsteknik

Försäljning - Förhandlingsteknik

Förhandlingsteknik

Här har vi samlat utbildningar i förhandlingsteknik för dig som är skolledare. Alla utbildningar går att filtrera på utbildningsområde, ort och utbildningstyp. Du kan även göra fritextsökningar för mer detaljerade sökningar.

Om du vill ha kostnadsfri information hemskickad eller önskar bli kontaktad av en utbildningsarrangör har du även möjlighet att fylla i ett formulär på respektive utbildning. Lycka till och hoppas att du finner det du söker!

Sökresultat
Visar 1-5 av 5 träffar
Förhandlingsteknik
Mindset
         
(12)
2 dagar
15 500 SEK
Stockholm
Vill du lyckas med en förhandling där båda parter känner sig nöjda med utfallet? Vill du göra en bra affär...
Förändringsledning
Mindset
Anpassat
 
Rikstäckande
Utbildningen inom förändringsledning ger ökad kunskap om förändring som fenomen. Deltagarna får kunskaper och färdigheter för att bedöma, planera och...
JP Webbkurs - Upphandling
JP Infonet AB
   
Distans
Med den här uppdateringskursen inom upphandling kan ni på ett snabbt och enkelt sätt förse hela er verksamhet med grundläggande...
Offentlig upphandling– dialog och förhandling
JP Infonet AB
1 dag
 
Stockholm
Regelverket om offentlig upphandling utgör en av de viktigaste grundstenarna för den offentliga affären och kunskap om regelverket är en...
Sälj 6 – Förhandlingsteknik för säljare
Advantum Kompetens AB
2 dagar
14 700 SEK
Stockholm
...
  • = Reportage kopplat till arrangören
  • = Film
Visar 1-5 av 5 träffar
 

Mer om Försäljning - Förhandlingsteknik

Förhandlingsteknik är ett begrepp för tekniken att nå så goda resultat som möjligt i en förhandling, till exempel en affärsförhandling. En bra förhandlingsteknik kräver både känsla för psykologi och kunskaper om hur man genomför en förhandlingsprocess. I begreppet förhandlingsteknik inkluderas inte bara det som händer under själva förhandlingen utan även händelser runt omkring, som exempelvis förberedelser, affärsmässiga avväganden och konsekvenser av någons agerande.

Lyckad förhandlingsteknik

Innan varje förhandling du går in i bör du ha ett syfte. Inom utbildning i förhandlingsteknik läggs stor vikt vid hur man gör för att nå lösningar som gagnar samtliga parter, en så kallad ”win win situation”. Du vill självklart nå fram till en överenskommelse som ger dig ett gynnsammare läge efter förhandlingen än innan men även motparten bör vara nöjd för att förhandlingen ska upplevas som lyckad. Och du måste se till att du och din motpart båda genomför det ni enats om.

En lyckad förhandling ger både dig och din motpart goda förutsättningar att skapa och bibehålla goda relationer. Förhandlingsteknik handlar både om att argumentera för sina idéer och lösningar men också om att anpassa sig till sin motparts önskemål och målsättningar. Insikt i ditt eget och andras beteende och hur du kan använda detta i en förhandlingssituation är därför en avgörande framgångsfaktor. Med träning och kunskap i förhandling så har du möjlighet att undvika fallgropar och samtidigt göra på dig själv och din motpart nöjd.

När du går en utbildning inom förhandlingsteknik lär du dig bland annat:

Om olika typer av förhandlingar: konfrontationsförhandlingar, återvändsgränder, dödlägen och låsningar

Olika typer att förhandla på och de olika förutsättningar som finns för dessa

Förhandlingsstilar och dess för- och nackdelar

Behärska olika delar i förhandlingen - från början till avslut

Hur du lägger upp en strategi för att sälja in ditt budskap

Hur du bäst kommunicerar i en förhandlingssituation

Om typiska förhandlingsfällor

Utbildningarna vänder sig ofta till dig som:

Vill lära dig hur man förhandlar

Vill känna dig säkrare i förhandlingssituationer

Vill lära dig hur du kommunicerar bäst

Vill kunna övertyga och vinna förtroende

Mer om säljutbildning och förhandlingsteknik

Att investera i en säljutbildning för säljarna i lågkonjunktur kan för många chefer verka som en onödig utgift. Man tänker att det är bättre att spara pengarna och vänta tills det blir bättre tider och då satsa på kompetensutveckling. Faktum är att det inte finns någon bättre tidpunkt att sätta sina säljare på att utbildas än just i dessa tider. Många företag har mindre att göra och det enda sättet att få mer att göra är att öka just försäljningen. Att passa på att utbilda sina säljare när de inte är överbelastade med jobb gör att de har möjlighet att tillgodogöra sig sina nya kunskaper. Sedan kan de gå ut hårt med att öka företagets intäkter.

En bra säljutbildning kan innehålla alltifrån hur man hittar lämpliga prospekt till hur man bygger långsiktiga kundrelationer och vårdande insatser. Vanliga inslag är hur säljprocessen ser ut och hur kundens beslutsprocess fungerar. Bokning av kundbesök per telefon är en färdighet som många säljare behöver utveckla, avslutsteknik en annan.

»Här hittar du utbildningar i förhandlingsteknik

Hitta en utbildning du är intresserad av


Gör intresseanmälningar


Du blir kontaktad och får mer information av arrangören