AI inom marknadsföring - kundanalys

Webbdagarna Academy, i Stockholm (+2 orter)
Längd
1 dag
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Språk
Svenska
Längd
1 dag
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Språk
Svenska
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Öka din ROI och få värdefulla insikter

AI är ett kraftfullt verktyg som kan användas för att se samband, skapa analyser och effektivisera arbetet inom marknadsföring. Vill du få en djupare förståelse för hur AI kan användas inom kundanalyser? Du kan öka dina intäkter och skapa rätt aktiviteter vid rätt tillfälle med rätt insikter. Dessutom får du underlag för mer träffsäkra budskap och kampanjer.

På denna kurs går vi igenom de mest relevanta verktygen och hur de kan användas för att skapa kundsegment och profiler, analysera data och visualisera det viktigaste samt hur AI kan användas för pricksäker personalisering.

Kursen är perfekt för dig som arbetar som marknadschef, kommunikationschef, projektledare, marknadsförare eller kommunikatör i en verksamhet där kundinsikter är särskilt avgörande. Du behöver inte ha några förkunskaper men det är bra om du tidigare arbetat eller kommit i kontakt med begrepp som kundresan, kundlivscykeln och kundinsikter.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Enligt överenskommelse

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Kursinnehåll

Det här lär du dig på kursen

  • Utmaningar och möjligheter med AI inom marknadsföring kopplat till kundinsikter
  • Hur AI kan användas för att skapa kundsegment, profiler och definiera målgrupper
  • Hur du kan använda AI-genererad personalisering för att skapa merförsäljning för dina kunder
  • De viktigaste etiska och regulatoriska ramverken för AI inom marknadsföring

Kursledare

Kursledare: Errol Koolmeister – internationell talare och expert

Errol Koolmeister är en internationell talare och expert på AI med mer än 15 års erfarenhet inom området.

Han har bland annat arbetat som Head of AI på H&M Group och som Lead data scientist på Vodafone Group, där han även hjälpte till att bygga ett internationellt AI-team. Idag är han rådgivare och keynote speaker inom AI, Data och digital transformation.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om AI inom marknadsföring - kundanalys, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Webbdagarna Academy
Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

Webbdagarna Academy Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar Webbdagarna Academy nyskapande, djupgående och lärorika heldagskurser inom digital marknadsföring och digitala affärer, både på distans och på plats i Stockholm. •  Tusentals utbildade deltagare hittills – 99,3% är mycket nöjda• ...

Läs mer om Webbdagarna Academy och visa alla utbildningar.

Highlights